Search This Blog

Wednesday, May 11, 2022

Raya Tiba (tibe)

 Dah seminggu lebih dah kita beraya~ 

Memang kelakar bila fikir balik how unprepared we were this time 😂  Tapi it is our own fault.

Siapa la kita untuk menentukan sesuatu yang kita takde kuasa untuk tentukan? Macam mana la kita boleh lupa yang setiap yang berlaku ni semua Allah yang tetapkan? To be angry at the situation is to be angry at Him, isn't it? 

I already heard the rumours about raya being on the 1st March, tapi i macam "nyeh, tak nak percaya la..", when i should've just be prepared anyway kan 😞

But oh well! All things considered, it was all ok, alhamdulillah 😄

Lesson learnt though! 


This year raya rasa special sebab boleh beraya kat luar kawasan huhu.. After 2 years tak dapat beraya dengan suami punya keluarga, this year kitorang duduk dengan diorang lama sikit. 

Alhamdulillah sempat solat raya!
Walaupun terkontang kanting kot la semua, tapi everyone at the masjid were dressed beautifully 😍

Of course, aktiviti yang dinanti-nantikan.
Bribing each other.
Hehehe takde la.
"I lap you.. U lap me?"
"Yes, i lap u. U sorry me?"
"Yes, i sorry u. Tenkyu"

Second day raya pakai je kaftan ngan selipar sebab senang nak keluar masuk rumah.
Kitorang keluar pun bukan gi beraya pun. A lot of people went back to their kampung so kita beraya kat Taman Basikal 😂


Mari kita mengamalkan kehidupan yang sihat & bahagia~

And so forth and so forth~

We stayed at my husband's side for 5 days and then balik. Bila dah balik tu, dapat beraya with my side of the family pulak~

Hugging my adik, but he's bigger than me.
His heart is big too =')


This year raya memang ramai ek pakai hitam. Or is it because i pakai black too so i notice the colour more?
Anyway, it was a great raya celebration after a while kan.
I hope everyone had a good raya with their loved ones too.
There are people with unfortunate circumstances.. but inshaAllah, may Allah make it so that it will be rewarded and replaced with something better.

Thank you for taking your time to read this post *bow*. I would like to apologise if ever my posts in this blog of mine in the past or the near present has offended, hurt anyone.. Yang salah semuanya because of my own ignorance & lack of knowledge. Yang baik semuanya dari Allah SWT. 💛

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin!

1 comment:

Alya said...

Selemat hari raya kak maria!